torstai 3. helmikuuta 2011

Nro 4 agility/Höyry

Kontaktien tarkistus ohjelmassa. Höyryn kontakti A:lla oli hyvällä mallilla. Menimme matalaa ja kokonaan. Napakka alastulo ja intensiivinen katse kohti palkkaa ja vapautuksenkin malttoi odottaa!! Paino on kovasti etukropalla, joka tietty ei ole kovin hyvä homma. Mutta kun sen tietää niin osaa ottaa sen myös huomioon. Toki voisi odottaa kontaktilla pitempään jos koira rentoutuisi ja paino siirtyisi takaosalle enemmän.

Puomin kontakti ei sit taas ole ihan niin hyvä. Ja tämä olikin tiedossa. Alasmeno on hyvä, muttei niin terävä kuin A:lla. Syyhän löytyy yllättäen kuskista=) Minulle puomin kontakti on jostain syystä vaikeampi treenata, koska se on niin kapea ja sinne ei saa niin hyviä "sisääntuloja". Koko puomia tehdessä tämä ongelma näkyy paremmin. Koira ei kiihdytä kontaktille, vaan vauhti on sama kokoajan (pysähtyy kyllä). Onneksi olin tämän itsekin jo tajunnut ja en sitä ole kokonaisena sitten tehnyt. Joten lisätreeniä tähän hommaan. Tarkkana pitää olla oman vauhdin kanssa, ei saa pysähtyä liian aikaisin (koska koirakin pusähtyy)

Pientä keinua mentiin sit itsekseen. Ja Höyry on kyllä päässyt hyvin mun kämmistä yli (säikäytin sen aika lahjakkaasti syksyllä). Apinan raivolla se sinne haluaa ja pysähtyy hyvin kontaktille. Kun keinu laskeutuu menon jälkeen takaisin lähtöasentoon, niin neiti kyllä katselee sitä vielä arvioiden... Olen ylpeä, sain rakennettua tämän uudelleen säikähdyksen jäliltä..

Sit mentiin keppejä. 6 ja ohjureilla! Tähän tarviinkin neuvoja. Mietin miten etenen, lisätäänkö 12 keppiin vai vähennetäänkö ohjureita? No olin hakoteillä, ensin lisätään 6 ohjureilla rataan. Passaa minulle!! Nyt tehtiin hyppy ja kepit. Eka ei onnistunut, Höyry jätti viimosen kepin pujottelematta ja minä astuin sen jalan päälle kun olin niin lähellä. No uudestaan ja hienosti haki neiti kepit. Sit vielä vastaanottamalla keppejen lopussa seisten, hyppy + kepit. No problem! Ihanaa tässä olemme edistyneet=)

Radan pätkänä oli suoraan hyppy, putki, rengas ja mutka putki + hyppy. Näpsä tuli putkesta ja veti renkaan aivan säpäleiksi.. No ryhmärämässä ei ole enää kuin yksi jäsen, joka ei tuota ole tehnyt! Kamalaa katsottavaa, mutta neiti ei välittänyt mitään. Minä kokosin esteen kasaan ja neiti yrittää hypätä estettä siinä samalla uudestaan.. No parempi noin, mutta neiti taisi juuri lunastaa ensiviikon fysioterapeutti käynnin itselleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti