torstai 13. tammikuuta 2011

Kevään agikurssi nro 1/Höyry

Nyt se alkoi ja toivotaan, että saadaan järjestystä treenaamiseen! Tuntuu kun itsekseen käy, että ottaa vähän tota ja sit tota.. No osaahan se jo paljon, mut varmasti olen unohtanut jotain tärkeää=)

No ryhmä oli loistava! Saman ikäisiä bortsuja koko kööri. Todella hyvä nähdä erilaisia samanrotuisia, siitä oppii todella paljon!!! Höyry oli fiksuna ja keskittyi hienosti uudessa porukassa (paitsi se nainen joka käveli kesken treenin meidän puolella... sille se murisi?!?!) No ehkä se tuli yllättäen=)

Eli alkuun tason tarkistus:

Rengas: Pituuden sivukepit peitti virheen mahdollisuuden. Minä en ole pitänyt niitä, mut voihan niitä pitääkin. Hyvin Höyry haki renkaan. Lisää treeniä, että menis radallakin.

Kepit: Itse olen epäillyt niissä jotain ongelmaa. Imua on, mutta katoaa pujotellessa. No ei kuulemma näy ja rytmikin on hyvä! Kokeiltiin suoria ohjureilla. Hyvin meni eka hasardin jälkeen. Eli voi kuulemma siirtyä suoriin kokonaan ja irti hetimmiten! JESS vinot on tylsät mun mielestä ja remmissä meno supertylsää.. No ehkä nyt edetään tälläkin saralla. Neuvot tuli tarpeeseen.

Keinu: Tähän tarviinkin jatko-ohjeita. Viimeaikoina olemme vain paukutelleet keinua Höyryn toimesta. No on näköjään auttanut(ei pelota enää)! Nyt sit mennään loppuosaa niin, että annetaan vähän paukahtaa.. ja vähän enemmän, ja enemmän jne.. Olin siis oikealla reitillä asian suhteen! Näitä olenkin tehnyt vähän, hyvin vähän. Höyry hetsaili kun muut meni keinua, HYVÄ MERKKI!!

SIT RATA:



Tarkastettiin ohjautuvuus. Eka pätkä ensin normisti sivuvientinä, rytmittäen. Minun on muistettava rytminmuutoksessa napakkuus/terävyys. Vauhdin muutoksen ei tarvi olla suuri, mutta muutos tulee olla napakka. Mitä napakampi sen paremmin Höyry reagoi ja lyhentää itseään ennen hyppyä.

Sit takaaleikaten (kolmosella). Siinon ollut ongelmia, Höyry väistää ja ei hyppää hyppyä. Syy saatiin korjattua hetimmiten. Olen liian kaukana sivussa ja kun lähden leikkaamaan siitä tulee liian voimakas! Otin alun 2:sen siivekkeen takaa, jotta olen mahdollisimman lähellä koiran linjaa ja hyvin onnistui näin.

Ja sit vielä yhden käden valssilla eka pätkä ja hyvin onnistui!

Toka pätkä sit: 13 kooma, peruuttaen pois ja käden vaihto ja 15:lle välistä veto ja palkka. Tämä oli mulle hankala! Tulisi odottaa, että koira lähtee tulemaan välistä. Minen odottanut ja Höyry hyppäsi viereisen hypyn niinkuin ohjasinkin!

Summa summarum! Renkaalle menovarmuutta. Keppejä ohjureilla. Keinuun lisää pauketta. Sekä välistä vetoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti