perjantai 19. elokuuta 2011

Treeniä treeniä!




Ongelmia tuli 2-3 kohdassa, kepit jäi kertaalleen kesken ja putkelta puomille välillä ohitti hypyt tai siis en ohjannut sitä niille mitä ilmeisimmin. Mutta vaikeinta oli ilmanmuuta 1-3. Menin vastaanottamaan kolmosen lähettyville. H kääntyi mut ei millään lukenut pituutta! Lopulta luotin, että ottaa kakkosen törkäsyllä mut kolmonen oli vain epävarman tuntuinen. Koutsilta tuli vihjeenä kääntää kengät kohti 3:sta vasta kun koira on 1-2 välillä. Olin ollut kohti 3:sta jo valmiina! Pitänee käydä testaamassa! Voisi kuvitella, että näin kyllä saisin vahvemman käännön siihen väliin.

Kepit jäi kesken kerran, ei huolestuta lainkaan! Olen ylpeä itsestäni, olen saanut niistä täysin paineettomat Höyrylle! Voi kun osaisin siirtää tämän myös tokoon!! Höyry meni hyvin ne vaikka tuli virhekin väliin=)

Putkelta A:lle, tippu rima! Syynä tähän oli, että olin hypyn luona ja leikkasin sit koiran eteen. Neuvoilla siirryin jo A:lle jolloin koira hyppäsi suoraan kohti A:ta! A:n jälkeinen hyppy oli tarkka ohjattava!! Loppu mielestäni ok.

Minun valssiani sit viilattiin. Virheeni näkyi parhaiten kohdassa 6 ja 8. Teen tosi aikasin valssin valmiiksi, mutta liikun sit antaen koiralle tilaa?!?! Ja tämä on kyllä totta. Eli ajatus pitäisi muuttaa niin, että valssi tehdään ajoissa OIKEAAN paikkaan! Oikea paikka on se mistä pystyy suoraan jatkamaan matkaa kohti seuraavaa estettä! Eli kutosella pysähdys, ohjaus hypyn ponnistuskohtaan ja siitä heti kohti keppejä. = ei liikuta enää sivusuunnassa tai taaksepäin. Ja nimenomaan tässä kohdassa oikea käsi ja katse ottaa koiran mukaan 6:lta, vasen käsi mukaan vasta kepeille ohjatessa.

Kasille tilanne oli vielä selkeämpi. Ajattelin viedä kepit vierestä, rytmittää okserin vieressä valssi valmiina. Tällä tavalla minun oli pakko liikkua vielä kohti okseria, jotta pääsin oikeaan kohtaan ja rata jatkuisi jouhevasti! Mutta kun se valssi pitäisi tehdä niin, että jatkaisin suoraan siitä kohti seuraavaa estettä. = irtoaminen kepeiltä valssi valmiiksi ennen koiran ponnistamista, josta linja jatkuu suoraan kohti keinua! Ja rytmitys tulisi siis aivan erikohtaan kuin olin suunnitellut! Minä rytmitin okserin edessä ja koutsi käski rytmittää siinä mihin valssi kuului tehdä!

Hyvät treenit taas vaikka vettäkin tuli kuin esterin p...stä! Mut me ei ollakaan sokerista tuon höyryttimen kanssa:D

2 kommenttia:

  1. Kokeilitko olla renkaan ja pituuden välimaastossa vastaanottamassa..

    t. Pasi

    VastaaPoista
  2. siellä main Pasi oltiin, mut nuorena koirana ei lukinnut pituutta ja juoksi ohi...

    Reetta

    VastaaPoista