perjantai 18. huhtikuuta 2014

Treeniä treeniä!

Tällä viikolla olen ollut onnekas, treenien suhteen! Mahtavaa treeniseuraa ja kahteen kertaan. Kyllä vähän on paljon, kun agilityä pääsee "avaamaan" ihmisten kanssa, jolla on sama palo:XD Maanantaina Höyryn kanssa. Kontakteja olen jo pitkään työstänyt päässäni... Miten niistä saa nopeet ja rennot. Jo viikkotreeneissä lamppu kävi päällä, sen avasi lause: "anna sen itse hiffata asia" Helpolta kuulostaa:) Totuushan on, että olen yrittänyt kuumentaa Höyryä kontakteille... mutta tuo keino on tullut tiensä päähän.. Koira on alkanut ehkä senkin takia hidastelemaan sinne.

Korjataan niin, että jatketaan leikkiä kontakteilla, mitä on jo viriteltykin. Nopeita vapautuksia, kun etutassut on maassa. Sit kun mietin, että miten saan sen nopeesti sinne tulemaan?!? No sen kautta kun paikan arvo nousee nopeiden vapautusten kautta! Ja ei nyt hetsata sitten, vaan annetaan itse hoksia:XD Muistetaan myös, ettei PELKKÄ lopun teko riitä... välillä on mentävä koko estettä ja sillä nopeella palkalla! Ruokapalkka on parempi, pystyy tekemään enemmän toistoja!

Mietimme myös valssin tekoa! Olen kyllä aika pihalla tuosta perusohjauksesta. Tahtoo tulla se pussi tehtyä, johon koira valuu! Tämä asia alkoi jo kehittymään päässäni ACE päivillä. Se on puolen vaihto liike. Nopeesti ympäri ja katse seuraa sinne mihin koira tulee!! Tällä viikolla asiaa työsti treenikaverin muistisääntö=) Kolmella askeleella ympäri! Nyt vaan pitäs saada treeniä treeniä!

Ilpon kanssa oltiin tiistaina. Ohjelmassa asioiden kertausta. Päällejuoksu ja saksalainen, verkko apuna. Tekniikasta lähdettiin jatkamaan rataa! Meinas tulla kiire. Tätä treeniä tehdessä hoksasin fokusoinnissa kehitettävää! Fokusointia olen vahvistanut etupalkalla ja naksulla. Hyvin pysyy päällä kun jätän sen esteen eteen ja kun lähden ohjaamaan paikaltani. Mutta mutta.. siinä välissä se tippuu=) Eli kun minä liikun niin Ilpolta tulee välitön kontakti minuun! Tämähän aiheuttaa sen, etten pysty liikkeestä koiraa mukaan ottamaan! Ei toki haittaa vielä, mutta hyvä on asia tiedostaa!! Juurikin tämä asia sai Ilpon tulemaan päällejuoksutreenissä vain minun mukanani ohjauksestani viis. Kauheen vaikea tietää suuntaa, jos katsoo vaan äippää silmiin:XD HYVÄ HUOMIO SIIS!!

Sit tehtiin rengasta ja pussia. Pussi oli deletoitunut täysin pikku-ukon päästä!

Viikko treeneissä. Oli ohjelmassa radan omaksuminen. Rata piti opetella radan reunalta ensin, sitten ilman koiraa radalla. Sit piirrettiin se paperille ulkomuistista. Rata piti muistaa niin hyvin, ettei tulisi tökköjä... no tulihan niitä! Sit piti esitellä se kaverille silmät kiinni ohjaten niin, että kaveri tietää missä olen menossa! Lopuksi rata mentiin yx kerrallaan, muut odotti eteisessä. Ja Pöntinen meni mihin sattuu :XD aikas jännä, se keräsi kauheet kierrokset itseensä eteisessä.. ja minä sitävastoin olin vähän lötkö ja liian naureskelevan rento... Soppa oli valmis!! No terästäydyin seuraavalle kiekalle ja sit meni jo paremmin!!

HUOM!! PÖNTISELTÄ EI SAA ENÄÄ NÄTTEJÄ RATOJA PIKKUSIEVÄSTI! OHJAA SIIS TERÄVÄSTI, KESKITTYEN TEKEMISEEN! MUUTEN LEIDI SINKOAA KUUHUN TAI AINAKIN ERI RADALLE! TÄTÄHÄN OLEN HALUNNUT!!!! RÖYHKEE PIKKUNEITI!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti