maanantai 20. tammikuuta 2014

Toko kurssi!

Olimme Höyryn kanssa tok kurssille, jossa oli kouluttajana Leiman & Leiviskä. Aiheen sai itse valita ja minä valitsin seuraamisen ja tunnarin.

Seuraaminen:

- Ongelmana pidin liian korkeaa virettä, joka aiheuttaa edistämistä ja poikittamista. Olen pyrkinyt sitä korjaamaan käännöksillä ja imuttamalla.

Neuvoina sain aika samankaltaisia ohjeita. Palkkaus kriteeristä esimerkiksi näin:

Seuruuta koiraa ja pysähdy nopeasti:
1. Jos koira ei pysähdy ajoissa eikä korjaa -> korjaa asento
2. Jos koira ei pysähdy ajoissa, mutta korjaa paikan -> kehu koiraa, esim hienoa juuri siinähän sinun pitää olla=)
3. Jos koira pysähtyy ajoissa -> superpalkka

Tällä tavoin vastuu hommasta siirtyy koiralle!

Höyryn käännökset oikealle ja pysähdys:
- paikka on oikea kun ajatellaan eteen-taakse näkökulmassa
- Paikka vaihtelee "leveyssuunnassa". Eli välillä koira on 10-20 senttiä minusta irti ja välillä ei.

Korjataan niin, että vahvistetaan käännöstä käskyllä "sivulle". Tätähän me olemme tehneetkin, mut korjaavana on ollut vasemman käsden nosto merkiksi.

Muutenhan poikittamista tai edistämistä Höyry ei kurssilla esitellyt=)

Tunnari:

Minä pidin itse ongelmana sitä, että Höyry ei tuo tunnaria minulle - > paineistuu

Noh ongelmana oli nyt (joka tosin on ennenkin näyttäytynyt), ettei Höyryllä ollut nenä auki lainkaan=( Neiti otti kaikki mahdolliset tunnarit suuhun ja toi niitä monta kerrallaan minulle :XD

Korjattiin näin:
- Makupalat eteen ja tunnareiden väliin ja matka pois, joten olin vieressä

Mielenkiintoista oli, että Kokoajan makupaloja etsiessään Höyry kävi merkkaamassa "oman", mut toi lopulta minulle kaksi tunnaria=)

Kesällä sit takas  back to basic! Oma piiloon ja kasa kauas ja pikkuhiljaa lähemmäs!
Jos koira silppuaa ja rähmii kaikkia, huomautukseksi riittää homman katkaisu!! Ei tarvi sanoa mitään!

Hyvä kurssi, taitavat ohjaajat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti